Komu ponúkame naše služby
Pre akého pacienta je využívanie telemedicínskych služieb vhodné?
Telemedicína funguje ako podporná liečba pre väčšinu diagnóz,
uvítajú ju najmä pacienti s nasledovnými druhmi ochorení: chronicky chorí pacienti, pacienti po hospitalizácii v medicínskom zariadení, infekčné ochorenia – Covid-19, pacienti pred a po operácii.
Ako to celé funguje u pacienta?
Lekár Vám zapožičia prístroje, ktoré budete na merania potrebovať
- Prístroje si môžete zapožičať na ľubovoľne dlhú dobu, spravidla podľa doporučenia ošetrujúceho lekára.
- Sadu prístrojov Vám lekár odovzdá v praktickej uzatvárateľnej nepremokavej taške spolu s návodmi k obsluhe zariadení.
- Telemedicínske služby zatiaľ nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia. Cena monitoringu sa v závislosti od pomôcok pohybuje v jednotkách EUR na deň.
V pohodlí domova si podľa presných inštrukcií zmeriate v stanovených časoch životné funckie a indikátory zdravotného stavu.
- Meranie životných funkcií prebieha v pohodlí domova pomocou zdravotných pomôcok prispôsobených k bezdrôtovému prenosu.
- Práca s prístrojmi je veľmi jednoduchá a intuitívna.
- Konzultant Zákazníckeho centra Goldmann Systems Vám v prípade potreby poskytne telefonickú podporu a ku všetkým prístrojom dostanete tiež prehľadné návody, ako na to krok po kroku.
Namerané hodnoty sú bluetooth technológiou a cez mobilný telefón prenášané do aplikácie (zákazníckeho centra/na server)
- Pacient dostane od svojho lekára spolu so sadou meracích prístrojov HUB. HUB je špeciálne prispôsobený mobilný telefón s aplikácou
- Prenos nameraných hodnôt a údajov pacienta podlieha prísnym bezpečnostným pravidlám
- Okrem Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov (ďalej len „Nariadenie“) sa riadime platnými zákonmi Slovenskej republiky a internými smernicami. Všetky údaje, ktoré zhromažďujeme, spracovávame výlučne pre odôvodnené účely, počas obmedzenej doby a s využitím maximálnej možnej miery zabezpečenia
Lekár má informácie o pacientovi dostupné online.
- K zaznamenaným nameraným hodnotám má v reálnom čase prístup ošetrujúci lekár pacienta prostredníctvom webového portálu telemon. Na Vami namerané hodnoty môže kedykoľvek reagovať
- Lekár taktiež stanoví limitné parametre a v prípade ich prekročenia môže byť informovaný prostredníctvom emailu, či SMS
Benefity telemedicíny pre pacienta
Pacienti oceňujú služby telemedicíny vďaka tomu, že:
- umožňujú pacientom vykonávať meranie v okamihu pocitu zdravotných ťažkostí a získané hodnoty bezodkladne vyhodnocovať
- znižujú počet opakovaných hospitalizácií pacientov včasným zachytením zhoršujúceho sa stavu
- pacienti eliminujú absenciu v práci znížením počtu ambulantných návštev
- eliminujú cestovné náklady a celkový čas potrebný na vyšetrenie
- nevystavujú sa možnosti nákazy v čakárni počas pandémie
- získavajú dôslednejšiu a komplexnejšiu starostlivosť lekára
- v prípade potreby posudkov zdravotného stavu od viacerých špecialistov nemusia zdĺhavo obtelefonovávať ambulancie, objednávať sa na vyšetrenia, či tráviť dlhé hodiny v čakárňach
- starší ľudia vyžadujú menej starostlivosti rodinných príslušníkov
- množstvo údajov a dát o pacientovi za dlhšie časové obdobie umožňuje lekárovi presnejšie stanovenie medikácie a liečebných postupov
- existuje preukázateľný prínos vplyvu vzdialeného monitoringu na dodržiavanie liečebného režimu a disciplíny pacienta
- znížujú sa riziká a zvyšuje pocit bezpečnosti pacienta
- zdravotná starostlivosť aj prostredníctvom telemedicíny má pozitívny vplyv na psychiku pacienta, čo má dopad na pozitívnu reakciu na liečbu
Lekár / Zdravotnícky personál
Používanie telemedicíny ako alternatívy k osobným návštevám pacienta v ambulancii má množstvo výhod pre obe strany:
- Lekár má prístup do online platformy telemon
- V systéme nastaví rozsahy a kritické hodnoty pre daného pacienta
- Hodnoty namerané pacientom sú pomocou bluetooth technológie prenášané do HUBu, odkiaľ sú privátnou zabezpečenou sieťou odoslané do systému telemon. Získané dáta sú pomocou vzdialeného prístupu k dispozícii lekárom v reálnom čase.
Zdravotnícky personál má možnosť:
- sledovať nastavené hodnoty a ich trendy
- v nadväznosti na výsledky meraní v aplikácii telemon pomocou krátkej správy upraviť liečbu alebo medikáciu
- zmeniť parametre monitoringu
- v nadväznosti na informácie získané z aplikácie telemon pozvať pacienta na kontrolu do ordinácie, resp. navštíviť pacienta v zariadení sociálnych služieb
- spracovať záverečnú správu po ukončení monitoringu; správa môže byť doručená inému ošetrujúcemu lekárovi
- získať informácie, na základe ktorých sa môže rozhodnúť zvolať telekonzílium, manažovať interdisciplinárnu kolaboráciu
Systém zdravotníckemu personálu umožňuje:
Benefity telemedicínskej služby pre lekára
- Efektívnejšie fungovanie ambulancie
- Inovatívne a kvalitnejšie služby pre svojich pacientov
- Pacient je viac pod dohľadom, je možné ho lepšie sledovať a tým podporiť zlepšenie zdravotného stavu
- Jednoduchá a rýchla možnosť interdisciplinárnej kolaborácie
- Eliminácia zmeškaných termínov návštev pacientov
Poisťovne
Telemedicínske služby monitoringu pacientov zatiaľ nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia. Klient si službu hradí sám. No telemedicína má potenciál vďaka smerovaniu k prevencii udržiavať zdravie pacientov a tým dlhodobo znižovať náklady na prípadnú liečbu.
Benefity telemedicíny pre poisťovne:
- Vyššia pravdepodobnosť, že sa poisťovňa vyhne financovaniu závažných stavov pacienta (kontinuálnym sledovaním pacienta je možné predchádzať zhoršeniu zdravotného stavu)
- Skrátenie doby hospitalizácie pacientov, eliminácia opakovaných hospitalizácií chronicky chorých pacientov
- Dlhodobé zníženie nákladov
- Dostatok údajov na priebežné úpravy platobných mechanizmov – presnejšie výsledky liečby
- Efektívnosť nákladov a rozumné investície